Az első lépés a fúrás.
Ehhez készítsünk elő a tag alátámasztásához és védelméhez szükséges puha rongyokat.
Én egy nagyobb satut használtam tartó szerszámnak, ennek a két befogó pofáját tekertem be a rongyokkal. Fontos, hogy nem fogattam be a tagot, csak ráfektettem, hogy a satu alulról tartsa.
Kelleni fog még egy megbízható, nem lotyogó tokmányú fúrógép és egy – lehetőleg kobaltos – fúrószár, valamint egy kúpos dremmel fej a lyuk tágításához és sorja mentesítéséhez.
Ha tag fixen áll a tartó eszközön, pozicionáljuk óvatosan a fúrószárat az erősített rész közepére, figyeljünk, hogy ne koccintsuk a szárat a taghoz!
Ilyenkor jól jön, ha van valaki, aki megfogja a tag egyik végét, hogy az ne tudjon elmozdulni, elfordulni.
Óvatosan kezdjük meg a fúrást, ügyelve arra, hogy ne szaladjon át a fúró a tagon és még véletlenül se érjen a tag túlsó falának belsejéhez!
Ha lyuk megvan, a dremmel fejjel tágítsuk az oldalkivezetéshez ajánlott méretre.
Következik a kivezetés helyére illesztése és pozicionálása.
Itt gyártónként vannak különbségek érdemes elolvasni a termékhez adott leírást.
Vannak, amiket csak bele kell pattintani a lyukba, vannak, amiket be kell ragasztani.
Én pillanatragasztót használtam a rögzítéshez, de nagyon oda kell figyelni, hogy amíg a ragasztót a helyére adagoljuk még véletlenül se mozduljon el a betét! Ha használtunk, várjuk meg amíg a ragasztó megköt, hogy a botgumit ne károsítsa.
Következhet a topszett gumizása!
Ezt a már szokott módon végezhetjük.
Én első lépésként az oldalkivezetéssel ellátott tagon fűztem át a gumit, felfűztem az ütközőt és egy füllel rögzítettem. Ezt követően befűztem a vékonyabb tagba és a spiccbe is, majd egy kis feszességet adva neki szimpla csomót kötöttem rá, e fölé hurkoltam fel a dacron-t, majd ráhúztam a csomóra és megfeszítettem, hogy tartson.
Összegzésként: a topkit fúrásánál az ember félti a több tízezer forintos eszközt, fontos azonban, hogy ne remegjen meg a keze! Az én botom esetében meglepően erős és masszív a megerősített rész, nem okozott problémát neki a fúrás, simán bírta!
A szerelgetés gyakorlati haszna is megmutatkozott, ugyanis a próba horgászaton 5-8 erősségű csőgumival sikerült megfogni egy másfél kiló körüli pontyot, ami a gumi rövidítése nélkül 20-30 méteres körben úszkálhatott volna, ami egyenlő a nádba beleúszással. Ezzel szemben gyors hátra tolást és gumi rövidítést követően egy pár méteres körben tudtam magam előtt fárasztani a halat és végül sikeresen megszákolni.